Om Sløjfen

Hadsten Kulturhus Sløjfen, er et hus på knap 2500 fleksible kvadratmeter, beliggende smukt ved Lilleåen midt i Hadsten by. Huset rummer byens bibliotek, Favrskov Musikskole, mødelokaler, sal og musikrum.

Husets mange muligheder gør det til det oplagte valg til:
· Møder, kurser og konferencer
· Messer og udstillinger
· Receptioner og fester
· Koncerter
· Dans
· Foredrag

Lilleåsalen er Sløjfens største rum på 350 kvadratmeter og kan ved hjælp af to store foldeporte udvides til at omfatte et trappeforløb med siddeplads til yderligere 120 gæster. I stueplan findes også Spisestuen, på 150 m2, som kan lånes til både møder og private fester.
På 1. sal ligger Hadsten Bibliotek, der råder over godt 600 m2.

Huset rummer tre mødelokaler på hver 45 kvadratmeter, hvoraf to af mødelokalerne kan slås sammen til et rum- Det ene mødelokale (Lokale 1) er monteret med akustisk beklædning på væggene.

Sløjfens musikrum er på 40 kvadratmeter. Det er monteret med akustisk beklædning på vægge, gulv og loft. Rummet sikrer optimale rammer for enhver musiker.

I stueplan er der ligeledes to kreative rum, der kan bookes, når Favrskov Musikskole ikke benytter dem.

Sløjfen har en 10 meter høj udendørs klatrevæg af middel sværhedsgrad, og udlåner aktivitetsudstyr – bl.a skateboards, bordtennisbat, bolde og stylter – til brug på Ernst B. Sunds Plads.

En udstillingsgruppe sørger for, at der altid er kunst på væggene eller i montrerne.

Kontakt Sløjfen

Fra Sløjfen